Tipy a triky jak se učit - literatura

7. ledna 2017 v 14:46 |  Školní život
Nastává období pololetí, kdy všichni (ano, i já) se snaží dohant známky jak jen to jde. Taky je to období, kdy všem příjde že se svět asi zbláznil, a že se prostě nemůžeme naučit tolik věcí zároveň. Proto bych se s Vámi chtěla podělit o můj způsob nasoukání vědomostí do hlavy tak, aby mi tam něco vydrželo. Tak odhoďte na chvíli sešity a zkuste se nechat inspirovat:) Pozn. Ano, tyhle články jsou trošku něco jako prokrastinace, protože já sama toho teď mám nad hlavu.. no, co už:)

Tento článek se tedy bude věnovat učení se literatury. Hodně lidí včetně mě má problém spojit si autory a jejch dílo dohromady. Nedejbože aby se psal test na víc než jedno historické období. Tak jak si to zkusit alespoň trošku dát dohromady?

1. Barvičky

Hodně lidí to dělá a hodně lidí tomu nevěří. Je ale prostě fakt, že pokud si v sešitě budete vybarvovat během učení se na test autory a jejich díla stejnými barvami pomůže Vám to hned ze dvou důvodů. Zaprvé se to u vybarvování budete číst znovu a znovu a za druhé si to potom budete moct lépe spojit dohromady.

2. Psaní

Chápu, že toto je trochu otrava, ale pomáhá to snad ze všeho nejvíc (alespoň mně). Vezměte si čistý list papíru, sešit, propisku a přepisujte. Ne však slovo od slova ale pouze důležité věci. U autorů třeba jen věci, které je odlišují od ostatních (2, 3 informace) a u jejich děl třeba jen jména postav a o jaké dílo se jedná (román, básnická sbírka, drama apod.). Pokud nemáte pamatováka na děj, je samozřejmě dobré si napsat nějaké záchytné body od kterých se můžete odrazit.

3. Obálky

Další způsob jak se naučit spojit si autora a dílo je ten, že uděláte obálku s autorovým jménem a lístečky z názvy děl všech autorů. Lístečky zamícháme a snažíme se je přiřadit ke správnému autorovi a ke správné formě díla (poezie, próza, drama). Případně si můžete i přeříkávat děj:)

4. Lístečky

Metoda lístečků je lepší, když se dělá ve dvou. Na lístečku je z jedné strany autor a z druhé díla. Úkolem je vylosovat si si kartičku a vyjmenovat všechna díla autora. Dá se to hrát i jako hra ve více lidech, kteří se snaží naučit stejnou látku. Za každé dobře řečené dílo je bod, za každé neřečené nic a za špatně určené dílo mínut bod. Hrajte nejlépe několik kol, aby si všichni hráči zapamatovali co nejvíce informací. Navíc třeba vymyslíte i memotechnické pomůcky, které se vám při testu budou hodit:)

5. Obrázky

Hodně lidí si věci pamatuje na základě obrázků. Zkuste si třeba jednoduché názvy děl nějak spojit se jménem autora. Toto je metoda, která se nedá moc často použít, ale uvedu příklad - Antonín Sova a jeho díla Květy intimních nálad a Údolí nového království. Stačí si udělat v hlavě, nebo na papír obrázek sovy sedící na květech v průstředí údolí s kráovským zámkem.

6. Věty, básničky,..

Toto asi všichni znají, takže k tomu není nic moc dodat:) Uvedu jen příklad z předešlého bodu: Sova seděla na květech v údolí, které patřilo novému království.

Doufám, že vám moje tipy na učení k něčemu budou a přeji Vám mnoho štěstí při pololetních testech. Vaše Natybeei:)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama